eerste week uitgebreid verslag - Reisverslag uit Loures, Portugal van paulien bressers - WaarBenJij.nu eerste week uitgebreid verslag - Reisverslag uit Loures, Portugal van paulien bressers - WaarBenJij.nu

eerste week uitgebreid verslag

Blijf op de hoogte en volg paulien

15 Februari 2013 | Portugal, Loures

Zaterdag 26 Januari 2013
Om 9 uur in de ochtend stonden we met z’n alle op eindhovenairport. Daar nog afscheid genomen van onze familie’s. Toen moesten we inchecken. Ons vliegtuig naar Portugal, Lissabon had 20 minuten vertraging dus we moesten nog even wachten. Uiteindelijk mochten we naar ons vliegtuig. Onze ouders stonden boven bij het raam ons uit te zwaaien. Na 2,5 uur in het vliegtuig gezeten te hebben zijn we aangekomen in LISSABON. Wat waren we blij dat het zonnetje scheen!!  Met goede moed stapte we uit. Nadat we eindelijk onze koffers gevonden hadden liepen we de gate uit. Pedro een Portugese jongen zou op ons wachten voor de gate, met een blaadje PRAVI. Wij liepen zelf ook rond met een blaadje PRAVI. En we stonden daar maar……. En zagen dat de mensen daar om ons moesten lachen (fijn). Maar nergens was Pedro te bekennen. Na drie kwartier kwamen we Pedro tegemoet gelopen. Wat was dat een opluchting!! Hij hielp ons met onze bagage en bracht ons met de auto naar het station. Hij was trouwens ook erg vriendelijk! Op het station aangekomen moesten we in de eerste instantie lang wachten op de trein, het gaat hier heel anders als in Nederland. Maar Pedro kon iets regelen waardoor we eerder konden vertrekken. 40 minuten gewacht maar intussen hadden de jongens een lekker pilsje besteld!! Daarna zijn we boven op de trein gaan wachten. Toen we eenmaal in de trein zaten, wisten we eigenlijk niet waar we uit moesten stappen. We hadden het gevragen aan de conducteur en moesten nog 2,5 uur treinreizen. Wat was ik al moe van die 2,5 uur in het vliegtuig zitten!!! Maar heb het opzich nog goed volgehouden omdat ik en Jamy op de koffers mochten zitten. Na die slopende treinreis kwamen we eindelijk aan in AVEIRO. Waar Gloria en haar man (souw) op ons stonden te wachten. Super vriendelijke mensen. Ze brachten ons met hun auto naar ons appartement. En toen we aankwamen in ons appartement schrok ik best wel wat ik aantrof. Ik niet alleen, me groepsgenootjes ook!! Dit was niet wat ik er van verwacht had. Maar helaas het is voor de komende dagen even zo!! Toen kregen we van Souw een rondje Aveiro waar de belangrijkste winkels zaten, en hebben we even snel boodschappen gedaan. Ook dit was een moeilijke keuzen, veel van het eten is toch nog anders als in Nederland. Na de boodschappen zijn we gelijk weer terug naar ons huisje gegaan. ”Lekker” chips als avond eten gegeten want koken lukt hier ook niet echt goed. Na ons avondmaal lekker gerelaxt!!! Om alles een beetje op te vrolijke hadden we kaarsjes gekocht om alsnog de avondsfeer van thuis te voelen.

27 Januari 2013

Vandaag hebben we lang uitgeslapen omdat we erg moe waren van onze zware reis. Daarna wouden we proberen te douche, een klasgenote ging eerst. Toen zijn we ons eigen aan gaan kleden en zijn we naar het winkel centrum van Aveiro gelopen wat gelukkig niet zo verweg is van ons appartement. Daar hebben we een beetje rond gekeken en lekker wat gegeten bij de MC DONALDS ons eerste echte avondmaal in Aveiro. Toen zijn we maar weer terug gegaan naar ons appartement. We wisten eigenlijk hier niks te doen en het was zo saai in huis en super koud dat we maar meer van Aveiro gingen verkennen. We hebben een heel stuk gewandeld, en best veel gezien van Aveiro. Toen waren we weer richting het winkelcentrum gelopen en daar was alles nog open om 23,00 uur. Super vet!!! Toen zijn we terug gelopen naar ons appartement en gingen we maar slapen want we waren moe van de wandeling.

28 Januari 2013
Vanochtend hebben we weer lang uitgeslapen omdat we nog een dagje vrij waren. We hadden ons weer aangekleed en gingen weer naar het winkelcentrum. Daar hebben we even een red-bull gedronken op het terrasje. Toen hebben ik en Jamy alle winkels afgezocht voor een leuke handtas. Pff dat was nog een moeilijke keus!!! Daar hebben we best wel lang over gedaan. Maar uiteindelijk toch iets leuks gevonden!! Toen gingen we weer terug naar ons appartement omdat we dachten dat Karin zou komen, maar dit was een vergissing. Toen we wisten dat ze niet meer kwam hebben we besloten om lekker een pizza te gaan eten bij telepizza dicht in de buurt van ons appartement. Wat waren die pizza’s LEKKER!!! We kregen de pizza’s niet helemaal op en vroegen een doos zodat we het mee naar huis konden nemen. Weer terug in ons appartement kregen we een belletje van Karin dat Ana een Portugese vrouw voor onze deur stond. Ze had voor ons een internet router gekocht super lief! Nu kunnen we eindelijk op internet. Voor de rest nog even relaxen want morgen vroeg staat Karin om 08;30 voor de deur om ons verblijf te zien. En om ons onze stageplek te laten zien! Dat word nog spannend!!!! Maar we hebben er super veel zin in!! Eindelijk iets te doen!!

29 Januari 2013
Vanochtend waren we der vroeg bij want Karin stond om 08;30 bij ons aan de deur om het appartement te zien. Toen hebben we even gepraat en over onze reis verteld en natuurlijk over het appartement. Karin zou kijken of ze een ander appartement kon vinden. We hebben ook van souw een tas vol met fruit gehad allemaal vers uit zijn eigen tuin heerlijk!! Toen zijn we met z’n alle naar het asiel gegaan (dat ligt in CACIA) toen we daar aankwamen kregen we een rondleiding over welke honden we wel en niet bij mochten komen. Toen zijn we een beetje gaan schoonmaken, maar er kwamen 2 mensen een vrouw en een man die daar vrijwilligerswerk doen die namen eigenlijk een beetje ons werk over!! Maar toen kwam Karin terug en die nam ons mee om te gaan eten bij gloria thuis. Ze hebben super veel katten in huis en allemaal zijn ze even lief. We kregen uit eigen tuin gemaakte soep lekker was die! En daarna kregen we nog een soort tonijnschotel ook erg lekker. Toen we hadden gegeten zijn we naar een ander asiel gegaan ergens een beetje in de bergen. We kregen de auto van souw mee dus ik en Jamy mochten gaan rijden in Portugal! Gelukkig was het niet zo ver weg dus waren we der zo. Bij dat asiel aan gekomen zagen we allemaal rook, ze hadden gewoon allemaal kapotte dingen en dingen die ze niet meer gebruikten daar op ge gooit en aan ge stoken. Nou die rook is niet goed voor de honden en ook niet voor je zelf! Dat asiel was ook erg groot en hier hebben de honden meer ruimten als bij dat andere asiel. Ook erg aardige mensen daar, toen we weer terug reden zijn we even langs de winkel gegaan en hebben we even boodschappen gedaan. Toen zijn we weer terug Gloria gegaan en hebben daar nog lekker avond eten mee gegeten! Toen hebben ze ons weer thuis af gezet, we waren zo moe en Karin zou ons de volgende dag weer ophalen om 08;30 want we gaan morgen castreren ik ben benieuwd!

30 Januari 2013

Vanochtend werden we weer opgehaald door Karin en nog een andere Portugese vrouw die kwamen ons ophalen om ons na de dierenarts te brengen, nou die reis duurde ook echt lang want we waren de weg kwijt! Eenmaal daar aan gekomen hebben we de honden in een ren gezet en andere honden na boven gebracht omdat we gingen castreren. We kregen eerst uitleg over hoe we het allemaal gingen doen en wat wij mochten doen. Toen we aan het werk gingen was het al snel makkelijk en wisten ook wat we moesten doen, dat was best fijn want dan hoefde je niet hele tijd te vragen of je het goed doet! Toen we ongeveer 3 of 4 honden hadden gedaan zijn we even na de MAC DONALDS geweest en hebben daar even wat gegeten, wat had ik honger want had de hele dag nog niks gegeten. Toen we gegeten hadden gingen we weer terug na de dierenarts en zijn we verder gegaan we hebben in totaal vandaag 7 honden gedaan. Het was vandaag best wel een lange dag we waren blij toen we bij het appartement waren. We waren ook pas rond 22;30 thuis, toen heeft een klasgenootje nog eten gekookt (macaroni) dat was wel lekker we hebben nog even gerelaxt maar zijn al snel naar bed gegaan omdat we zo moe waren van de dag! Morgen mogen we weer verder met castreren.

31 Januari 2013

Vanochtend zijn we weer opgehaald door Karin maar nu moesten we in een busje achterin gaan zitten omdat er geen andere plek was. Toen we weer bij de dierenarts waren aangekomen ging Karin weg want die moest van alles gaan bespreken, toen waren we nog met Jacqueline ik en Jamy mochten op en neer gaan rijden met het busje om honden terug te brengen naar het asiel. Dat was een goede ervaring want we hadden nog nooit zo ver gereden in Portugal en dan helemaal alleen. We waren de eerste x beetje verkeerd gereden en we hadden de afslag gemist maar toen zijn we door gereden en bij een bezine pomp gestopt en hebben daar de weg gevragen. We moesten nog een stukje recht door rijden en toen konden we ergens om draaien en toen reden we gelijk goed! Toen was het eerst nog even zoeken hoe we na asiel moesten rijden want dat stond niet op de tom-tom. Maar we hadden het gevonden! Toen moesten we weer terug na de dierenarts rijden om nog een paar honden na het asiel te brengen want een x ging het niet want het was best warm. We hebben in totaal 3x op en neer gereden want we moesten ook weer terug rijden omdat de andere geen vervoer terug hadden toen moesten we met z’n allen achter in het busje zitten en waren we weer eindelijk terug in het appartement en hebben nog wat gegeten en toen zijn we even naar het winkelcentrum van AIVERO gegaan en hebben we de weg gevragen naar een ander groot winkelcentrum toen we daar waren hebben we paar dingen gehaald en zijn we terug gaan lopen alleen de eerste x liepen we verkeerd terug we waren de weg even kwijt en toen moesten we weer helemaal terug lopen en toen liepen we wel goed. Weer in ons appartement hebben we nog even gerelaxt en zijn we gaan slapen want de volgende dag kwamen ze ons weer halen om nog een dagje te gaan castreren.

1 Februari 2013

We werden vandaag weer op gehaald door Karin en Jacqueline en zijn we weer naar de dierenarts gegaan om weer te gaan castreren. Karin moest ergens anders weer naar toe en Jamy ging mee. Wij hebben toen weer geholpen met castreren het ging allemaal best snel en we waren zo klaar met alles! Toen wisten we niet of we moesten wachten op Karin en Jamy of we gewoon terug mochten rijden. We hadden Karin ge-sms’t en we mochten terug rijden maar we hadden 2 auto’s en nog een paar honden die mee terug moesten dus toen moest ik in het busje terug rijden eerst na het asiel en toen zijn we terug gereden na Gloria hebben we daar super lang gewacht op Jamy en Karin we dachten dat die er zo waren maar dat duurde langer dan we dachten. Gloria had ons nog aan geboden om mee te eten maar dat deden we niet want we hadden nog eten thuis staan. Toen Karin en Jamy eindelijk terug waren reden we na het appartement en konden we eindelijk wat eten toen hebben we nog even gerelaxt en zijn we gaan slapen.

2 Februari 2013

Vandaag hebben we lang uitgeslapen dat hadden we wel nodig na al die lange dagen. We hebben ons aan gekleed en zijn weer naar dat grootte winkelcentrum gelopen hebben veel boodschappen gehaald en hebben in totaal wel 2,5 uur in de winkel gestaan zo groot is de jumbo haha. We zijn terug gaan lopen met het winkel wagentje en hebben alles uit geruimd en even gerelaxt en toen zijn we even naar het centrum van AIVERO gelopen om internet op te waarderen. Toen we weer terug waren in ons appartement hebben we lekker frietjes gemaakt smaakte goed! Toen hebben we weer even gerelaxt en zijn we gaan slapen.